Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szuperkompenzáció

2019.08.09

Ha bárki látna valahol a nagyvilágban, kérem kérdezze meg tőlem azt, hogy mennyi az idő. Feltételezem tudni fogom a választ. Mennyire bolondul meg az ember egy technikai eszközt birtokolván ? Miben mérjük a teljesítményt? Egyáltalán kell-e tudni pontosan azt, hogy mire mentünk a napi betevő sporttal.
Hatalmas filozofálást követek el magamban. Tökre megérte megvenni a kis kütyüt, mert épp már nem egy, hanem kettő modern kori vacaktól függök. Az egyik ugye a karkötő ami okos , és nem beszélni magyar, a másik a telefonom, azon belül a futós applikáció. Izgatja a fantáziámat ez a szuperkompenzáció dolog. Az én elvi síkomon elemzem, hát ez szuper , és valamit kompenzálhat. Mit is tehetnék, fellapozom a világhálót, hogy megtudjam a "nagyoktól"  a frankót.
Első utam a testépítős oldalra vezet, ott elmondják röviden és tömören , azt amit már alapból tudok, hogy az izom építőköve a fehérje, de ha izmot akarsz növelni kell a szénhidrát, magyarul cukor azaz a glikogén. A glikogén az izmokban tárolódik, és a májban . Ha dolgozik az izom, az szépen felhasználja az izomban tárolt  glikogént. Szóval kiűzzük az " ördögöt"  az izmainkból, így tápanyaghiányos lesz
" hát nincs egy szénhidrátom sem amit felfalhatnék!"- mondja az izom. Na ekkor lép be a képbe a szuperkompenzáció . " Kuss disznó nincs korpa!" . Megálljt parancsolsz a szervezetnek. Lényeg az , hogy teljesen ürüljön ki az izomból a glikogén, és csak edzés után töltsd vissza ,testsúly-kilogrammonként 1 g-ot ch formájában. Ekkor eszik a kis body-d, s a végén megnyugszik, fejlődik. Ennek is meg van a tudománya , ha te testet építesz. De én futok! Röviden a szuperkompenzáció egy " izom éheztetés" ami után ügyesen kell etetni a muszklit, hogy szépen , okosan fejlődjön. 
Át is lépek a futókra tartogatott tudományokra. Itt sem lepődöm meg, mivel a fejlődésben való eszközként használják. Az elv ugyanaz, nekilódulsz futni, jön egy pont , mikor nehezebben húz a szekér, majd ezen átfordulsz, és mész , mint a golyó. Na mikor a kezdeti terhelés megszűnik, akkor lép be a szuperkompenzáció a futásban is. Lényeg az, hogy kiürül a glikogén raktárad. Az edzés sérüléseket okoz az izomban, úgy "etesd", hogy tudjon fejlődni, regenerálódni, chillezni, csak úgy mint a súlyzós edzésben. Ilyenkor kellene egy kis szénhidrát, de ugye ketogén diétában egyébként sem bővelkedsz belőle , mert lófütyi mennyiséget eszel egy nap, marad  a zsír, használd azt. Megint nem lettem előrébb, a hogyan működik ez a keto-s futóknál címszó alatt .
Hosszan süketelnek a fejlődésről a futásban, mi az a túledzettség, de aki kis dagi, mint én azt hol érdekli? Elsődleges cél a gyógyulás volt, de már a másodlagos célom követem a fogyást. Azon is mélyen elmerengek, hogy a szimpla örömfutó, mint én ,miért olvas csak arról minden portálon, hogy miképpen kell felkészülni életed első versenyére? Nem lehet csak úgy futni a tájban,mint egy pajkos póni? Kezdem magam rendkívül gagyinak érezni, mivel semmiféle fajta verseny nem mozgat meg bennem semmit.  Egyszerűen csak jól akarom magam érezni, és érteni mi történik bennem. Gyorsan zárom az interneteket , mert megyünk lakást nézni. Bizony!  Annyira izgalmas , hogy az órám nem győz zölden villogni a látottakon, de erről majd később.
Szuper délutánt zárok , mivel mégiscsak informatív volt számomra, megkaptam a választ a nagy kérdőjelre.  Kinek mi az elsődleges, vagy másodlagos célja egy diétával ,azt én nem tudom , de aki belevág , az tegye tisztába magában .

 
 

 

Profilkép



Utolsó kép



Archívum

Naptár
<< Szeptember / 2019 >>


Statisztika

Most: 1
Összes: 8198
30 nap: 1824
24 óra: 44